پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3086
-
الف
+

دایان کیتون برترین چهره هنری سال آمریکا شناخته شد

موسسه فیلم آمریکا چهل و پنجمین جایزه «یک عمر دستاورد هنری» را به دایان کیتون بازیگر برنده جایزه اسکار تقدیم می‌کند.

موسسه فیلم آمریکا چهل و پنجمین جایزه «یک عمر دستاورد هنری» را به دایان کیتون بازیگر برنده جایزه اسکار تقدیم می‌کند.

موسسه فیلم آمریکا (American Film Institute) اعلام کرد بالاترین جایزه خود را که هر سال به برترین چهره هنری اهدا می‌کند، امسال در مراسمی که هشت ژوئن در لس‌آنجلس برگزار می‌شود به این بازیگر اهدا خواهد کرد.

کیتون در طی بیش از پنج دهه فعالیت هنری افتخارات متعددی کسب کرده و برای بازی در فیلم «آنی هال» ساخته وودی آلن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. او بازیگر درام‌هایی چون «پدر خوانده» و «در جستجوی آقای گودبار» بود و برای بازی در فیلم‌های «اتاق ماروین»، «سرخ‌ها» و «یکی باید کوتاه بیاد» نامزد جایزه اسکار شده است.

گفتنی است که او در زمینه کمدی با وودی آلن در فیلم‌هایی چون «دوباره بنواز سام»، «خوابیده»، «معمای قتل منهتن»، «عشق و مرگ» و «منهتن» بازی کرده است.

به علاوه، از فعالیت‌های جدید وی می‌توان به صداپیشگی در انیمیشن پرفروش «در جستجوی دری» در نقش مادر دری اشاره کرد. همچنین، دایان کیتون در سریال «پاپ جوان» ساخته پائولو سورنتینو برای شبکه HBO نیز جلوی دوربین رفته است و سازنده فیلم‌های بلند، مستند و ویدیویی بوده است.

لازم به ذکر است که بنیاد فیلم آمریکا در سال ۱۹۶۷ و به عنوان یک سازمان هنرهای ملی تأسیس شد تا به حفظ میراث فیلم آمریکا، آموزش نسل بعدی فیلم‌سازان و قدردانی از هنرمندان و آثارشان بپردازد.

سال پیش جایزه «یک عمر دستاورد هنری» این موسسه به جان ویلیامز آهنگساز اهدا شد. به علاوه،  جین فوندا، استیو مارتین، مل بروکس، شرلی مک‌لین و مورگان فریمن نیز از برندگان پیشین این جایزه بوده‌اند.

م ه / ح ی

نظر شما
ارسال نظر